piektdiena, 2009. gada 4. septembris

Iespējamā dienas kārtība 3. septembra skolas padomei

Rīgas Lietuviešu vidusskolas skolas padomes 2009. gada 3. septembra
6. sanāksmes (no 18.00 – 19.00) iespējamais plāns. (19.00 skolas vecāku padome, aicināti piedalīties arī skolas padomes locekļi).

1.Par šajā sanāksmē iekļaujamajiem jautājumiem un jautājumiem, kas atliekami uz nākamo reizi, kuri runājami pēc 19.00 klātesot visu klašu vecāku pārstāvjiem. Par nākamo sanāksmju plānošanu, apziņošanu, sagatavošanu un protokolēšanu.
Lai turpmāk veiksmīgāk organizētu skolas padomes sēdes, jau ļoti laicīgi varētu precīzi ieplānot nākamās sanākšanas. Vai tās varētu būt katra mēneša pirmajā ? otrajā? ceturtdienā pulksten 18.30?
Labāka un ātrāka apziņošana būtu iespējama, ja veidotu apziņošanas ķēdītes un vienotos kurš kuram paziņo.
Vieglāk un ērtāk būtu protokolēt uzreiz datorā sapulces laikā. Ja vēl būtu portatīvais dators ar iespējām pierakstīto projicēt uz ekrāna – tas būtu mūsdienīgi un laiku taupoši. Sapulcēs, kurās nevarēja būt klāt un protokolēt Diāna Strauta, tos bija jāraksta man. Tomēr reizē vadīt sapulci, protokolēt un pēc tam atrast laiku, lai uzrakstītu protokolus – tas nav tik viegli.

2. par atskaitēm un naudiņām. Esmu ielikusi blogā atskaiti par 2008. gadu. Gribētos detalizētāk. Ierosinājums katru mēnesi ierakstīt kas kur izlietots, kas saņemts, kuras klases samaksājušas, kuras ne.

3. Esmu uzzinājusi par Junior Achievment iespējām mūsu skolā. Jāapspriež par naudu un skolas iespējām/vēlmi to darīt.
Biznesa pamatu apmācība iespējama integrētā veidā esošajās ekonomikas pamatu un sociālo zinību stundās vai arī kā atsevišķi mācību priekšmeti. Otrais variants esot labāks, lai varētu labāk organizēt skolēnu mācību firmu reālu darbību, taču prasa papildus finansējumu, ko skolas var piešķirt no fakultatīvo stundu apmaksai paredzētās naudas. Tā gan šogad ir īpaši maza.
Skolotāju apmācību, mācību materiālus skolēniem nodrošina JAL, par skolas gada dalības maksu – 150 latiem. Vai mēs gribam biznesa izglītību savā skolā, vai varam atļauties?

4. Brīvā laika pavadīšanas centrs – (direktores ierosināts jautājums) Jolanta un direktore par problēmām (varbūt vecāku padomē izskatāms jautājums) - atlikts, šoreiz nevar ierasties ne direktore, ne Jolanta

5. Skolas padomes decentralizēšana, funkciju sadalījums, organizēšanās. Ierosinājums – veidot no jauna un stiprināt sadarbību ar skolēnu padomi un vecāku padomi. Gribētos kaut nelielās vēstulītēs saņemt informāciju, ko lemj skolēnu padome, kāda sadarbība iespējama. Kā veicas ar pēc iespējas vairāk skolēnu iesaistīšanu reālos darbiņos skolas un savālabā.
6. Organizējam vecāku padomi – lai varam vecāku jautājumus risināt vecākiem ērtā laikā, ne vienmēr šo jautājumu izdiskutēšanā nepieciešams būt klāt skolas padomes skolniekiem un skolotājiem. Pienākumu sadale, lai katrs, kas grib/piekrītdarboties mazu darbiņu var paveikt.
7. Par labvēlīgu kontaktu stiprināšanu vecāki- skola, vecāki – vecāki, vecāki – bērnu klasesbiedri. Bija ideja par vecāku balli. Man radās doma, ka daļēji tā varētu būt diena, kad visās klasēs notiek klašu vakari ar vecāku piedalīšanos. Lai būtu interesantāk un dzīvāk, tas varētu būt kā konkurss – kurai klasei interesantāks vakars izdevies. Tomēr būtiskākais, lai tas nebūtu uz āru vērsts pompozs, bet gan reālu draudzību un izpalīdzēšanu veicinošs pasākums. Lai krīzes apstākļos nespiestu uz naudu, bet uz kopābūšanu, prieku un pleca sajūtu. Domāju, ka līdz galam šo ideju vajadzētu izdiskutēt vecāku padomē.
8. Par skolotāju apbalvošanu. Šogad kā vēl nekad nepieciešams pateikt siltu paldies labākajiem skolotājiem. Kā izvēlēties? Skolotājiem un skolas vadībai būs vieni kritēriji, skolēniem citi, vecākiem vēl citi. Tāpēc vajadzētu izdiskutēt skolēnu padomē, vecāku padomē un pedagoģiskajā padomē kā vērtēt skolotājus. Lielāko iniciatīvu gaidām no skolēnu padomes – tikpat labi varētu būt vismaz trīs balvas – skolēnu, vecāku un skolotāju.Ko mēs varam atļauties un ko mēs gribētu pasniegt? Tas, acīmredzot jāvienojas vecākiem un skolēniem. Protams, var būt, piemēram, 6. b klases speciālbalva, ja 6. b klases vecāki tā nolemj. Var būt arī vēstniecības vai izpilddirekcijas balva.
9. Par skolēnu apbalvošanu. Domāju, ka nepieciešamas balvas arī tiem, kas visstraujāk uzlabojuši mācību rezultātus. Arī olimpiāžu uzvvarētājiem,kā pagājušajā gadā. Laicīgi vākt ziedojumus tieši šiem mērķiem.
10. Iepriekšējā gada atskaite – laika trūkuma dēļ ierosinu atlikt uz nākamo reizi.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru