sestdiena, 2008. gada 13. decembris

Latvijas skolēni - vieni no gudrākajiem


Latvijas ceturto klašu skolēnu sasniegumi dabaszinātnēs ir starp augstākajiem pasaulē un ir aptuveni vienādā līmenī ar Honkongas, Japānas, Krievijas un Anglijas skolēnu sasniegumiem, liecina starptautiskā matemātikas un dabaszinātņu izglītības attīstības tendenču pētījuma „TIMSS 2007” pirmie rezultāti.
Starp 59 valstīm un astoņiem atsevišķiem reģioniem, kas piedalījās pētījumā, Latvijas skolēni sasniegumos dabaszinātnēs atrodas septītajā vietā, atpaliekot vien no tā dēvētajām „Āzijas tīģeru” valstīm – Singapūras, kura ir pirmajā vietā; nākamās pēc tās ir Taivāna un Honkonga. Sasniegumos Latvijas skolēnus nedaudz apsteidz Japānas, Krievijas un Anglijas skolēni, tomēr, kā norāda pētījuma autori, sasniegumu atšķirība nav statistiski nozīmīga.
Sasniegumos matemātikā Latvija ir astotajā vietā pasaulē, kur to apsteidz jau minētās valstis: Honkonga, Singapūra, Taivāna, Japāna, Krievija un Anglija, kā arī Kazahstāna. Toties mūsu skolēnu sasniegumi ir statistiski nozīmīgi augstāki nekā skolēniem no pārējām pētījuma dalībvalstīm, arī kaimiņvalsts Lietuvas.
Singapūrā un Honkongā visvairāk skolēnu matemātikā arī uzrādījuši ļoti augstus sasniegumus, kā arī visi vai gandrīz visi skolēni ierindojušies vidējo sasniegumu līmenī. Latvijā šādus rezultātus sasnieguši aptuveni 11% skolēnu, un tas, kā norāda pētījuma autori, nav maz, bet salīdzinājumā ar Krieviju, Kazahstānu un Angliju mūsu skolēnu rezultāti ir daudz pieticīgāki. Pētījuma autori par pieticīgu uzskata arī to skolēnu proporciju Latvijā, kas uzrādījuši ļoti augstus rezultātus dabaszinātnēs kopumā.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru